Кількість
|
Вартість
|
||
|
Буксирувальний трос, на відміну від аптечки та вогнегасника, возити із собою необов'язково. Але випадки бувають різні: обірвався ремінь ГРМ, вийшов з ладу бензонасос, відмовив привід зчеплення тощо. Ці несправності не відносяться до дефектів гальмівної системи та кермового управління, а значить дотягнути на краватці до найближчої СТО можливо. Можна скористатися евакуатором і привезти машину прямо в гараж, але далеко від міста ця послуга коштуватиме дорого. Незважаючи на те, що евакуатор зручніший, трос все одно має бути в багажнику. Адже смикнути автомобіль за допомогою іншої машини - часто єдиний спосіб вибратися з кучугури далеко від цивілізації.
Яким вимогам має відповідати буксирувальний трос?
Буксирований трос - це важливий автомобільний аксесуар, який повинен відповідати певним стандартам. Одна з вимог щодо гнучкого зчеплення для легкового автомобіля прописана у правилах дорожнього руху. Так, її довжина має бути в межах від 4 до 6 метрів. Якщо трос буде коротшим за 4 метри, то дистанція між автомобілями скоротиться і ризик в'їхати в буксирувальник багаторазово зросте. Гнучка зчіпка понад 6 метрів сприятливо позначається на дистанції, але маневри у стиснених умовах виконувати набагато складніше.
Вимога №2 також виходить із досвіду буксирування одного автомобіля іншим. Граничне навантаження, яке здатне витримати автомобільний трос, повинно перевищувати масу буксированої машини на кілька тонн. Краще, якщо максимальне зусилля буде вдвічі, а то й утричі більше. При рівномірному русі рівною дорогою навантаження на канат становить лише кілька сотень кілограм. Але, як тільки з'являються ривки, сили, що діють гнучку зчіпку, зростають багаторазово. Таким чином, максимальне зусилля на тросі для легкового автомобіля класу B та C має становити не менше 3 тонн. Для кросоверів ця цифра має бути понад 5 тонн, а для серйозних позашляховиків – від 8 тонн та вище.
Матеріал троса для буксирування
Слово "трос" часто викликає асоціації з металевим канатом, що з волокон. Сталеві вироби дійсно деякий час використовувалися в ролі гнучкої автомобільної зчіпки. Однак вони не здатні демпфувати ривки й можуть навіть вирвати буксирувальні петлі. Неметалічний трос для буксирування еластичніший і компактніший, не дряпає руки та відмінно розташовується в найскладнішій ніші багажника. Як неметал використовуються нитки синтетичного походження, одержувані різним способом.
Синтетичні троси розрізняються за типом плетіння на стрічкові та канатні. Основна частина продукції представлена виробами у вигляді стрічки, класичним варіантом буксирувального троса. Канатні вироби, сплетені у вигляді кіски, зазвичай не використовуються під час буксирування. Трос у вигляді каната призначений для ривкової евакуації - він розтягується до певного моменту, а потім різко стискається та автомобіль, що застряг, швидко вибирається з кучугури або бруду. Стрічковий трос для машини такою властивістю не має, тому для звичайного буксирування він кращий.
Що вибрати: петлю чи гачок?
Кріплення гнучкого зчеплення до буксирувального вуха виконується одним з двох способів - петлею або гаком. Гаком користуватися зручніше, до того ж не потрібно розбиратися в техніках плетіння вузлів. Але гак може погнутися, вистрілити в будь-якому напрямку і щось пошкодити. Однак цього легко уникнути, якщо користуватися тросом з гаками правильно. Для цього необхідно поблизу кінця зробити петлю, просмикнути її через буксирувальний вушок і зачепити гак за петлю гнучкого зчеплення. При такому використанні навантаження на гак зменшується і можливість його відстрілу зводиться до нуля.
Буксирувальний трос для легкового автомобіля з петлями виключає подібні неприємності. Але досить неправильно зав'язати вузол і, після прибуття до призначення, трос доведеться різати, т.к. він само затягнеться. Тому для гнучких зчіпок з петлями рекомендовано використовувати шакли - спеціальні скоби з болтами. Через петлю протягується скоба, а потім скоба фіксується на вусі буксирувальної за допомогою болта. Трос закріплюється надійно, а конструкція шакле не дозволяє їм вистрілити в незрозумілому напрямку.